Het Careyn Zorgfonds neemt aanvragen van zorgprofessionals van Careyn voor/namens cliënten van Careyn in behandeling.
Het Careyn Zorgfonds helpt kwetsbare cliënten van Careyn (eenmalig) die:
- aanvullende zorg nodig hebben, omdat anders de grens van humane zorg wordt bereikt;
- zelf niet financieel kunnen bijdragen in aanvullende zorg;
- en ook niet kunnen rekenen op hulp en ondersteuning van naasten/mantelzorgers, overheden en andere instanties.
De aanvraagprocedure werkt als volgt:
- De zorgprofessional vult in overleg met de cliënt het aanvraagformulier in. Download hier het aanvraagformulier. In het aanvraagformulier wordt het volgende gevraagd:
- naam, adres en geboortedatum van de cliënt
- beschrijving van de sociale achtergrond
- oorzaak van de problemen
- de noodzaak van aanvullende zorg d.w.z. een omschrijving waarom de regulier beschikbare zorg ontoereikend is voor het realiseren van aanvaardbare/verantwoorde gezondheid en welbevinden
- plan van aanpak om het probleem te verhelpen (is de hulp structureel of eenmalig?)
- overzicht van de kosten om het probleem te verhelpen (begroting)
- overzicht van de financiële mogelijkheden die al zijn onderzocht om het probleem te verhelpen (bijv. eigen middelen, zorgverzekeraar, gemeente en familie/mantelzorger).
Desgewenst kan het zorgfonds als intermediair functioneren naar andere partijen om ondersteuning voor de cliënt mogelijk te maken.
- Een kopie van een geldig identiteitsbewijs van cliënt wordt meegestuurd met het aanvraagformulier.
- De zorgprofessional stuurt het aanvraagformulier en kopie identiteitsbewijs op naar het Careyn Zorgfonds via aanvragen@careynzorgfonds.nl
- De zorgprofessional kan naar aanleiding van de aanvraag benaderd worden voor aanvullende vragen door het bestuur van het Careyn Zorgfonds.
- De hulpverlener (en soms ook de cliënt) krijgt na beoordeling van de aanvraag en de aanvullende vragen schriftelijk bericht van de bestuursbeslissing.
- Het zorgfonds geeft geen financiële donatie, maar draagt zorg voor de oplossing om het probleem te verhelpen (facturen worden naar het zorgfonds gestuurd).
- Na de hulpverlening aan de cliënt dient een evaluatieformulier ingevuld te worden door de hulpverlener in overleg met de cliënt.